Rynek Infrastruktury
Obwodnica Bargłowa Kościelnego będzie pierwszą na Podlasiu drogą z 10-letnią gwarancją. Obejście powstanie na drodze krajowej nr 61. Koszt budowy tego 12-kilometrowego odcinka wyniesie prawie 179 mln. zł. Podpisana 14 lutego umowa z firmą PORR Polska przewiduje zakończenie prac po 21 miesiącach od chwili rozpoczęcia robót.
Obwodnica Bargłowa Kościelnego jest ostatnią i zarazem najdłuższą z trójki tzw. małych obwodnic realizowanych na drodze krajowej nr 61 (wcześniej ruszyła budowa obejść: Stawisk i Szczuczyna), a współfinansowanych z unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Powstająca obwodnica będzie drogą jednojezdniową z towarzyszącymi jej drogami dojazdowymi, chodnikami oraz oświetleniem. Przewidziana jest budowa wiaduktów drogowych oraz mostu nad rzeką Słuczką. Ochronie środowiska służyć będą ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz ogrodzenia i płotki naprowadzające.
Mimo, że niemal każde miasto, czy wieś cieszy się na myśl o budowie obwodnicy, to Bargłów Kościelny otwarcie i nieustannie sprzeciwia się inwestycji. Powstał nawet Społeczny Komitet Protestacyjny Przeciwko Budowie Obwodnicy Bargłowa Kościelnego.
Część mieszkańców wraz z komitetem uważa, że bardziej potrzebna jest obwodnica Suwałk i to na nią powinny zostać przeznaczone środki z budowy obwodnicy Bargłowa. O wycofanie się z obejścia tej miejscowości apeluje też poseł Jarosław Zieliński, który wystosował do premiera interpelację z pytaniem o zasadność budowy obwodnicy oraz możliwość przesunięcia środków z tego przedsięwzięcia na obwodnicę Suwałk.